پوریا عباسی

Personal Blog of Pooria Abbasi

پوریا عباسی

Personal Blog of Pooria Abbasi

صفحه‌ی مستقل پوریا عباسی

پیوندها

تعجب نکنید!

دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۰۵ ب.ظ

‏از تشکیل پرونده برای ⁧ مائده هژبری ⁩ به اتهام ⁧ رقص ⁩ تعجب کردید؟ 

‏در این رشته توئیت چند مورد را یادآوری میکنم که از نمونه های مشعشع دادرسی و ⁧ احکام قضایی ⁩ این سالها هستند.

‏⁧ #عدالتخانه ⁩ ⁧ #قضاوت ⁩ ⁧ #حکم ⁩ ⁧ #زندانی_سیاسی ⁩


از تشکیل پرونده مائده هژبری تعجب کردید؟

یاداوری میکنم:درحکم  احمد زیدآبادی آمده بود:" ممنوعیت مادام العمر از تحلیل حوادث چه کتبی و چه شفاهی"

دقت کنید...شفاهی! مثلا در منزل! مثلا تحلیل سیاسی برای خانواده اش!

از تشکیل پرونده  مائده هژبری تعجب کردید؟

یاداوری میکنم: گلرخ ایرایی به دلیل خاطره نویسی در دفترخاطراتش که فقط بازجو آن را خوانده بود به پنج سال حبس محکوم شد.

از تشکیل پرونده مائده هژبری تعجب کردید؟

یاداوری میکنم:در حکم مادرعزیزمان شهناز اکملی آمده:"از هرگونه عضویت در فضای مجازی محروم میشود" تصور کنید که اولا فضای مجازی مگر عضو دارد؟ در ثانی حکم صادر شود که شهروندی نمیتواند حتی ایمیل داشته باشد؟!!

از تشکیل پرونده مائده هژبری تعجب کردید؟

یاداوری میکنم: مهدی موسوی و فاطمه اختصاری بخاطر همکاری با خواننده آهنگ "نقی" جمعا به بیش از بیست سال حبس محکوم شدند. نکته جالب این بود: ترانه و یا آهنگ این کار ربطی به متهمین نداشت و تاریخ انتشارش هم بعد از همکاری این شعرا با خواننده بود.

از تشکیل پرونده مائده هژبری تعجب کردید؟

یاداوری میکنم:درحکم بسیاری از محکومین سیاسی آمده است:"ممنوعیت خروج از کشور" توجه کنید بعد از تحمل حبس!! باید چند سال ممنوع الخروج باشد! یعنی کشور را تبعیدگاه تلقی کرده اند!

از تشکیل پرونده مائده هژبری تعجب کردید؟

یاداوری میکنم:درحکم بسیاری از فعالان ممنوعیت عضویت در یک حزب سیاسی که خود آن حزب مجوز دارد آمده است. 

و احکام دیگر...

اینها را به قدری که حافظه یاری می داد نوشتم که نقاط اوج رسیدگی های قضایی را ببینید و از پرونده #مائده_هژبری تعجب نکنید.

  • ۹۷/۰۴/۱۸
  • پوریا عباسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی