پوریا عباسی

Personal Blog of Pooria Abbasi

پوریا عباسی

Personal Blog of Pooria Abbasi

صفحه‌ی مستقل پوریا عباسی

پیوندها


۱ـ جهل عوام(نادانی و ناآگاهی توده های مردمی):

مردم این کشورها تنها در اندیشه ی سیر کردن شکم خود و زن و فرزند و فراهم سازی نیازهای اولیه ی زندگی خود می باشند؛ آنها کمتر به این امور می اندیشند که: زندگی بهتری نیز می توان داشت؛ بهتر از این نیز می توان کشور را اداره کرد؛ هر شهروندی حق تعیین سرنوشت خود و مملکتش را دارد؛ هر یک از شهروندان می توانند در پیشبرد کارهای کلان، نقش داشته باشند؛ انسان افزون بر خوراک و پوشاک و مسکن، حقوق دیگری همچون کرامت انسانی، شخصیت اجتماعی، حق آرامش، حق آزادی و مانند آن را دارد. همچنین در این کشورها توده های شهروندان کمتر این پرسشها را از خود می پرسند که: فرمانروایانشان چه کسانی هستند؟ سرنوشت کشور و مردم به دست چه کسانی است؟ آیا روش دیگر و کسان دیگری هم هستند که بتوانند بهتر از حاکمان کنونی کشور را اداره کنند یا نه؟ راه های پیشرفت و عوامل واپس ماندگی چه چیزهایی هستند؟چگونه باید سرمایه های مادی و انسانی خود را به طور بهینه به کار گرفت و به بهره وری رساند؟


۲ـ خیانت خواص: 

خیانت و خواص،  هر دو مفهومی متکثرند و از هر زاویه ای تعریفی جداگانه دارند. برخی از رفتارهایی که در عنوان خیانت می گنجند، عبارتند از: کم کاری، بی تفاوتی در برابر رنج دیگر شهروندان، چشم پوشی از رسالت آگاهی بخشی و بیدارگری، همکاری پنهان و آشکار با دشمنان خارجی، همکاری پشت پرده با حاکمان ظالم و فاسد، ایجاد روابط ناسالم فرهنگی و اداری و اقتصادی با بدنه ی جامعه، زیور بخشی به زندگی شخصی از هر راهی و به هر قیمتی، سوء استفاده از موقعیت شغلی و مالی و تخصصی، ایجاد شیوه های نادرست مادی، دینی و فرهنگی در گستره ی جامعه.


فلسفه بدون سانسور

  • ۹۸/۰۳/۰۳
  • پوریا عباسی

نظرات  (۳)

جهان اول چه جور جایی هست؟!

چه کسانی جهان رو تقسیم بندی کردن ؟ و آیا این ویژگی ها که کاملا با اونها موافق هستم شامل جهان اولی ها نمیشه؟ 

خیانت خواص جهان اولی ها شمال همه جهان ها شده همین جهان سوم رو اونها به وجود آوردن

جهل عوام هم اسب راهوار اون‌ها...

  • جعفر صادقی
  • بسیار زیبا بود استفاده کردم متشکرم 

    نگاه جالب و نویی دارید

    واقعا لذت بردم...
    به منم سر بزنید خوشحال میشم ..

    http://kaveh-accordion.blogfa.com/
    پاسخ:
    ممنون از توجه شما✌🌹
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی