پوریا عباسی

Personal Blog of Pooria Abbasi

پوریا عباسی

Personal Blog of Pooria Abbasi

صفحه‌ی مستقل پوریا عباسی

پیوندها

سفرهای مارکوپولو کتابی‌ست نوشته روستیکلو دا پیزا که در سال 1300 میلادی، نوشته شده است. مارکو پولو در هنگام جنگ ونیز و جنوا اسیر شد و به مدت سه سال در زندان بود که داستان سفرهایش را برای هم‌سلولی‌اش، روستیکلو دا پیزا تعریف کرد و او داستان‌های پولو را می‌نوشت.

 

دُن کیشوت رمانی معروف اثر نویسنده اسپانیایی میگل سروانتس که از پایه‌های ادبیات کلاسیک اروپا به‌شمار می‌آید و بسیاری از منتقدان از آن به عنوان اولین رمان مدرن و یکی از بهترین آثار ادبی جهان یاد می‌کنند. شاید تاکنون هیچ کتابی به اندازه دن کیشوت این‌همه مورد عشق و علاقه ملل گوناگون نبوده‌ است. سروانتس بخش اول دن کیشوت را در زندان نوشت. این بخش نخستین بار در سال ۱۶۰۵ چاپ شد.

 

سیر و سلوک زائر نوشته جان بانیان در سال 1678 یکی از مهم‌ترین کتاب‌های ادبی زبان انگلیسی است. این کتاب که در زندان نوشته شده است، به بیش از ۱۰۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است. موضوع این کتاب درباره یک نفر است که با یک خواب شروع می‌شود و می‌فهمد که باید از شهری که در آن هست (شهر فنا) سفر کند به شهر آسمانی.

 

خاطرات یک زن از لذت یا تپه فانی (Fanny Hill) رمانی اروتیک از جان کلیلند نویسنده انگلیسی است که در سال 1748 زمانی که وی به دلیل بدهی در زندانی در لندن بود نوشته شد. 

 

ژوستین یا بدبختی‌های اخلاق رمانی از مارکی دو ساد نویسنده و فیلسوف فرانسوی است که در سال 1791 نوشته شده است. وی چندین بار به اتهام لواط به زندان رفت و دو بار از اعدام با گیوتین نجات یافت و ۳۰ سال از زندگی‌اش را در زندان گذراند. کلمه سادیسم از نام این نویسنده گرفته شده‌است. در حقیقت دیدگاه ساد داشتن روابط آزاد جنسی و میل به آزار جنسی است.

 

"از اعماق" نامه‌ای طولانی در ۵۵ هزار واژه و ۸۰ صفحه از اسکار وایلد است که در دوران حبس دو ساله‌اش به جرم همجنس‌گرایی در زندان نوشته شده‌است. وایلد این نامه را خطاب به معشوق خود نوشته است. از اعماق نخستین بار در سال ۱۹۰۵ (پنج سال پس از مرگ وایلد) منتشر می‌شود.

 

اشنایی با فلسفه ریاضیات کتابی است که برتراند راسل فیلسوف مشهور قرن بیستم در سال 1919 و در زندان نوشت. راسل فعال ضد جنگ و نیز مخالف امپریالیسم بود که به دلیل عقاید صلح‌طلبانه‌اش در طول جنگ جهانی اول، از دانشگاه اخراج شد و به زندان افتاد.

 

رساله منطقی-فلسفی کتابی است از ویتگنشتاین فیلسوف اتریشی. او این کتاب را در سال 1921در دوران اسارت در جنگ جهانی اول نوشت. این کتاب امروزه به عنوان یکی از موثرترین کتاب‌های فلسفی قرن بیستم شناخته می‌شود.

 

نبرد من نوشته آدولف هیتلر و بیانگر اندیشه‌های سیاسی وی می‌باشد. هیتلر در سال ۱۹۲۴ هنگامی که در قلعه لندربرگ زندانی بود بخش اول کتاب را به وجود آورد. بخش دوم، پایان همان سال پس از آزادی زودهنگام او از زندان نوشته شد.

 

بانوی گلهای ما رمانی از ژان ژنه نویسنده فرانسوی است که در سال 1944 در زندان نوشته شده است. ژنه با اتهامات دزدی، استفاده از اوراق جعلی، ولگردی، اعمال شهوت‌بازانه و جرم‌های دیگر مدام بازداشت، زندانی و سپس آزاد می‌شد و حتی تهدید به اعدام نیز شده بود.

 

مجموعه شعر کانتوس اثر ازرا پوند شاعر مشهور امریکایی که در زندان نوشته و در سال 1948 منتشر شد. در دهه سی و چهل میلادی، او نظریه‌های فاشیستی بنیتو موسولینی را پذیرفت و حمایت خود را از آدولف هیتلر بیان داشت. پس از اتمام جنگ دستگیر شد و ماه‌ها در زندان ماند.

 

مکالمات با خودم نوشته نلسون ماندلا رهبر جنبش مبارزه با اپارتاید در سالهای زندان (از 1962 تا 1990) به رشته تحریر در امد. ماندلا پس از آزادی صلح‌طلبی را در پیش گرفت که منجر به تسهیل انتقال آفریقای جنوبی به سمت دموکراسی‌ شد.

 

فهرست کامل کتاب هایی که در زندان نوشته شدند

  • ۹۸/۱۲/۲۸
  • پوریا عباسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی