پوریا عباسی

Personal Blog of Pooria Abbasi

پوریا عباسی

Personal Blog of Pooria Abbasi

صفحه‌ی مستقل پوریا عباسی

پیوندها

سلبریتی نباشید

جمعه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۵۵ ق.ظ

مطلبی از جناب "مرتضی‌ حق‌بیان" برایم ارسال شد که با شما عزیزان به اشتراک میگذارم.


درتابستان لباس گرم و زمستانی می‌پوشند و درزمستان لباس نازک و تابستانی، تا نشان دهند که با جامعه فرق دارند. خنده‌های تصنعی ورفتارهای ترحم آمیز با مردم، یکی دیگرازخصوصیات این افراد است. به عشق ودوست داشتن تظاهرمی‌کنند، گاه ندای مخالفت سرمی‌دهند، درانتخابات‌ها درطرفی می‌نشینند که القا شود جریان مخالف هستند، هزینه نگهداری حیوان خانگی‌شان دریک‌ ماه به اندازه درآمد یک سال یک خانواده متوسط سه نفری درایران است. درزلزله‌ها ازجیب مردم خیّرمایه می‌گذارند، حمایت‌هایشان از کودکان کاروخیابان، بی‌سرپرستان، محیط زیست و حیوانات شهری ووحشی تا انتشارعکس‌هایشان درفضای عمومی ومجازی است. گریه‌هایشان سینمائی و فتوژنیک، تا حدی که قیافه‌شان را زیباترواحساسی‌ترنشان دهد، کتاب خواندن‌هایشان هم به این شکل است، درکتابفروشی‌های عمومی چنان غرق خواندن می‌شوند، که حتی نمی دانند کتاب را سروته گرفته‌اند و ... 


این مشخصات سلبریتی‌هاست، پدیده‌ای برگرفته ازجامعه بورژوازی و سرمایه‌داری که همه چیز شکل ظاهرونمایشی دارد. دراین پدیده مردم باید گرسنگی بکشند، زیرآواربمانند وبمیرند، تا سلبریتی‌ها بتوانند نمایش زیبائی ازترحم و مردمی بودن از خود نشان دهند، هرچه قربانی‌ها بزرگ وفاجعه بارتر، واکنش سلبریتی‌ها بیشتر.


 مردم ژنده پوش وظیفه دارند، بایستند تا این افراد سلفی بگیرند. کودکان باید گریه کنند تا پروفایل اینستاگرامی اینها تامین شود. هرچقدردستفروشان بیشتر کتک بخورند، واکنش اینها طبیعی‌تر جلوه می‌کند. مردم وظیفه دارند با قلم و کاغذ دنبال‌شان بدوند که امضای یادگاری بگیرند. سلبریتی‌ها سفرهای آن‌چنانی می‌روند وعکس‌هایشان با سلبریتی‌های دیگر برای دق دادن به رقیب خود، دست به دست می‌گردد. 


سلبریتی‌های غیرسیاسی، محافظه کارانه درسیاست دخالت می کنند، رندانه اقتصاد را دورمی‌زنند، پول می‌گیرند درانتخابات شرکت کنند و مردم را تشویق به رأی دادن به کاندیدای مورد نظر آنها کنند و البته بعدش پشیمان می‌شوند چرا رأی دادند. کسی حق ندارد ازاینها بازخواست کند، زود می‌رنجند، سریع گریه می‌کنند و تند تند هم بیانیه صادرمی‌کنند. 

کجای این جماعت با مردم گرفتاراین روزگارهمخوانی دارد؟ 

لقب سلبریتی،هم به یک سیاست‌مدارداده وهم به یک مدل لباس داده می‌شود. نقطه اشتراک این دو چیست؟... سلبریتی بودن به هیچ عنوان یک شغل ویژه نیست و سلبریتی‌ها هرگز برای اینکه سلبریتی هستند، کارخاصی انجام نمی‌دهند. درواقع سلبریتی که درلغت به معنای ستاره وفردمشهوراست، دارای چهره‌ای پرطرفداردرمیان همه مردم دنیاست که مربوط به حوزه فعالیت خودشان می‌شود.


هرفرد تاثیرگذار، مشهوروشناخته شده‌ای درعرصه سیاست، اقتصاد، علم و فرهنگ، سینما، موسیقی، ورزش، مدلینگ و... می‌تواند یک سلبریتی محسوب شود. این افراد سلبریتی شدن رامدیون رسانه‌ها هستند که آن‌ها را به مردم دنیا می‌شناسانند و البته رسانه‌ها هم ازاین راه هم برای خود و صاحبان صنعت و ثروت درآمدزایی می‌کنند.

  • ۹۷/۱۲/۱۰
  • پوریا عباسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی